Alle beschikbare werken Alle werken
Selectie: Alle beschikbare werken.
ABC

De eerste single van de Jackson 5, I Want You Back die uitkwam in 1969, was meteen een daverend succes. Binnen zes weken werden er mer dan twee miljoen exemplaren van verkocht. Een jaar later lanceerde platenmaatschappij Motown een tweede sngle, getiteld ABC, die net als de eerste was geschreven door de succesvolle producers van Motown. ABC werd een nog grotere tophit met meer dan twee miljoen exemplaren binnen drie weken en zorgde samen met nog drie andere songs voor een topjaar waarin de Jackson 5 maar liefst vijf keer nummer één stonden.


Auteur: Jackson 5 Arr.: Masamicz Amano Uitgever: De Haske
Duur: 240 seconden Moeilijkheidsgraad: 4 Geen voorbeeld beschikbaar
Luistervoorbeeld
Adagio for Winds

Adagio for Winds werd gecomponeerd in opdracht van de Koninklijke Fanfare 'Ridder Jans Zonen' uit Dadizele in België. Het werk is opgedragen aan An Bekaert en geschreven ter nagedachtenis aan Walther Bekaert (1933-2002).
Dit serene en gedragen Adagio ademt een soortgelijke sfeer als het bekende en geliefde werk Canterbury Chorale, eveneens van de hand van Jan Van der Roost. Geen overdreven pathetiek dus, maar wel een melodisch weidse en expressieve aanpak. Geen droefenis of opstandigheid, maar een hoopvolle en enigszins gelaten stemming - het werk staat dan ook bijna volledig in een 'grote-terts-toonsoort.
In een uitvoering ter nagedachtenis aan iemand wordt de herinnering aan het goede en mooie uit het voltooide leven benadrukt. Wanneer het werk in een 'neutralere' wontext wordt gespeeld, geven de lyrische melodie, de warme harmonie en de volle orkestratie de luisteraar en uitvoerende de gelegenheid om gedachten de vrije loop te laten in een contemplatieve sfeer. Het uitdijende eindakkoord symboliseert als het ware de (on)eindigheid van het bestaan: de dood besluit elk leven, maar niet de liefde of het leven in het algemeen.

Jan Van der Roost werd in 1956 geboren te Duffel in België. Op jonge leeftijd maakte hij kennis met de grote namen van het harmonie-, fanfare- en brassbandrepertoire en al gauw voelde Van der Roost de drang om zelf iets op papier te zetten. Op het Lemmensinstituut te Leuven kreeg hij een grondige muzikale opleiding en behaalde hij onder andere een drievoudig laureaatdiploma (trombone, muziekgeschiedenis en muziekopvoeding). In 1979 vervolgde hij zijn studie aan de Koninklijke conservatoria van Gent en Antwerpen, die hij afrondde met het einddiploma compositie.
Momenteel is hij docent aan het Lemmensinstituut en dirigent van het harmonieorkest van deze school. Sinds 1999 is hij bovendien gastdocent aan het Shobi Institute of Music in Tokio, en in 2002 werd hij benoemd tot gastdocent aan de University of Arts in Nagoya.
Ook is hij een veelgevraagd jurylid en gastdirigent. Van der Roost is een veelzijdig componist. Naast werken voor blaasorkest bevat zijn oevrelijst composities voor koperkwintet, koor, piano, gitaar, strijkorkest, solo-instrumenten en symfonieorkest. Vele werken van zijn hand waren te horen op radio en tv of werden op cd gezet door gerenommeerde uitvoerenden uit diverse landen. Jan Van der Roost schrijft uitsluitend in opdracht. Zijn opdrachtgevers komen uit onder meer Nederland, Duitsland, Zwitserland, Noorwegen, Italië, Frankrijk, de Verenigde Staten, Singapore, Japan, Finland, België en Hongarije.


Auteur: Jan Van der Roost Arr.: Uitgever:
Duur: 0 seconden Moeilijkheidsgraad: Geen voorbeeld beschikbaar
Luistervoorbeeld
Applause!

Applause! werd gecomponeerd als toegift, in opdracht van de Japan Central Air Defense Force Band. Op 5 maart 2004 bracht dit orkest onder leiding van Kenji Kikuchi de première, in Act City Hamamatsu.
Aan dit werk liggen verschillende muzikale inspiratiebronnen ten grondslag, zoals Broadway-musicals, de Franse cancan en circusmarsen. Een speciaal ritmepatroon met de naam 'Ipponjime' (of 'Sanbonjime') wordt gespeeld door het slagwerk (3+3+3+1) in de eerste vier maten. Zo klappen mensen in Japan in de handen ter afsluiting van ceremonies of feesten; dit weerspiegelt de klappen mensen in Japan in de handen ter afsluiting van ceremonies of feesten; dit weerspiegelt de drijfveer van Japanners om met goede moed verder te gaan. De traditie heeft een opbeurend effect.
Het centrale gedeelte bevat solo's voor xylofoon en piccolo, die enthousiast zullen worden ontvangen door uw publiek, zeker wanneer de solisten al improviserend een aantal technische staaltjes laten horen met moeilijker passages. Indien gewenst kan de instrumentatie voor bepaalde gelegenheden worden gewijzigd. Na het sologedeelte komt het eerste thema terug en volgt er een opbouw naar een opwindend slot, waar iedere speler "yeah!" roept. Met wat aanvullende showelementen bij die uitroep zal het applaus nog uitbundiger zijn.

Takamasa Sakai werd in 1977 geboren te Hokkaido in Japan. Na zijn middelbareschooltijd aan de Hokkaido Prefectural Nakashibetsu High School studeerde hij compositie aan het Shobi Junior College (tegenwoordig de universiteit van Shobi); hij studeerde af aan het instituut Tokyo Music & Media Arts Shobi. Zijn compositiedocenten waren Isao Matsushita en Yo Nobuhara. Takamasa Sakai ontving in het jaar 2000 de Shitaya Prize (de grote prijs) van de Japanse Band Directors Association. Tegenwoordig bestaan zijn muzikale activiteiten onder meer uit het arrangeren van blaasmuziek en het produceren van muziek voor theater en televisie.
Een aantal van zijn belangrijkste werken zijn Ceremonial March (waarmee hij de Shitaya Prize won), Jeanne d'Arc (een rapsodie voor harmonieorkest geschreven in opdracht van de Japan Central Air Defense Force Band) en Theatre Music Part 1 (een werk voor koperoctet geschreven in opdracht van het Toyama Minami Wind Orchestra). Sakai is lid van 'Kyo-En', een organisatie die opmerkelijke originele werken van Japanse componisten in de schijnwerpers zet.


Auteur: Takamasa Sakai Arr.: Uitgever:
Duur: 0 seconden Moeilijkheidsgraad: Geen voorbeeld beschikbaar
Luistervoorbeeld
Birdland


Auteur: Josef Zawinul Arr.: Larry Norred Uitgever:
Duur: 0 seconden Moeilijkheidsgraad: Geen voorbeeld beschikbaar
Luistervoorbeeld
Blue Ridge Autumn

De prachtige panoramas van de Blue Ridge bergketen in de herfst zijn alombekend, en dit stil en ingetogen werk slaat er inderdaad in de ongelooflijke schoonheid neer te zetten. Het stuk begint als een rustige ochtend, met wel uitgekozen solos voor verschillende instrumenten om kleur en textuur aan te brengen en alsook zo enkele van uw sterkste muzikanten even in het daglicht te zetten. Dit stuk is een waardevolle aanvulling voor uw concert, met zijn vloeiende melodie zal het menig hart verwarmen.


Auteur: James L. Hosay Arr.: James L. Hosay Uitgever: Curnow Music Press, Inc.
Duur: 360 seconden Moeilijkheidsgraad: 2 Voorbeeld uit partituur
Geen luistervoorbeeld beschikbaar
Bravehaert


Auteur: James Horner Arr.: Johnnie Vinson Uitgever:
Duur: 0 seconden Moeilijkheidsgraad: Geen voorbeeld beschikbaar
Luistervoorbeeld
Call of the Champions


Auteur: John Williams Arr.: John Moss Uitgever:
Duur: 0 seconden Moeilijkheidsgraad: Geen voorbeeld beschikbaar
Luistervoorbeeld
Carmen


Auteur: Georges Bizet Arr.: G. Swelsen Uitgever:
Duur: 0 seconden Moeilijkheidsgraad: Geen voorbeeld beschikbaar
Luistervoorbeeld
Choral Music

De kleuren van het orkest, inclusief het slagwerk, komen op een bijzondere wijze tot klinken in het meeslepende Choral Music. Dat de tubaspelende componist ook een begenadigd organist is, staat na het horen van Choral Musuc buiten kijf.


Auteur: Willering Alfred Arr.: Uitgever: Gobelin Music
Duur: 321 seconden Moeilijkheidsgraad: 3 Geen voorbeeld beschikbaar
Luistervoorbeeld
Célèbre Adagio


Auteur: Albinoni T. Arr.: Willy Hautvast Uitgever:
Duur: 0 seconden Moeilijkheidsgraad: Geen voorbeeld beschikbaar
Luistervoorbeeld
Deep purple Medley


Auteur: Arr.: Toshihiko Sahashi Uitgever:
Duur: 0 seconden Moeilijkheidsgraad: Geen voorbeeld beschikbaar
Luistervoorbeeld
Dynamic Overture

Deze compositie is geschreven in de vorm van een ouverture (A-B-A). In het begin treedt een dynamisch thema op de voorgrond, dat het karakter van het hele werk bepaalt. Dit thema herhaalt zich in elk gedeelte van de compositie. Zo ook in het langzame middendeel, waar het hoofdthema door middel van lyrische passages en ondersteund door brede harmonieën op verrassende wijze ten gehore wordt gebracht. De compositie eindigt met een aangepaste herhaling van het eerste deel en mondt uit in een flitsend coda.

Franco Cesarini, de componist van "Dynamic Ouverture", werd in 1961 geboren te Bellizona, Zwitserland. Hij begon zijn muzikale carriere in de vakken fluit en piano aan de conservatoria van Lugano en Milaan. In 1980 vervolgde hij zijn studie bij Peter-Lukas Graf aan de muziekacademie van Basel, en sloot deze 3 jaar later af: hij behaalde zijn diploma van docerend musicus.
Als solist en als lid van diverse kamermuziekensembles won hij verschillende wedstrijden, en vanaf 1984 studeerde hij aan de Stichting Ernst Göhner/Migros, waar hij in 1985 het diploma voor uitvoerend musicus behaalde. Ook studeerde Cesarini nog muziektheorie en compositieleer bij Robert Suter, en blaasmuziekdirectie bij Felix Hauswirth.
Tegenwoordig dirigeert France Cesarini de Feldmusik Sarnen en de Civica Filarmonica di Balerna en doceert hij blaasmuziekdirectie aan het Conservatorium te Zürich.
Cesarini is een bijzonder veelzijdig componist. Naast weren voor harmonieorkest componeerde hij voor brassband en fanfareorkest, blaasensemble, diverse solo-instrumenten, piano, strijkorkest en symfonieorkest. Reeds vele werken van zijn hand zijn opgenomen op CD.


Auteur: Cesarini F. Arr.: Uitgever: Mitropa
Duur: 0 seconden Moeilijkheidsgraad: Geen voorbeeld beschikbaar
Luistervoorbeeld
El Golpe Fatal

Het symfonisch gedicht is de muzikale impressie van een Latijns-Amerikaans stieregevecht "corrida de toros". Van het feestgedruis, over naar de intrede van de stier, het gevecht, de eer voor de matador, het doden van de stier en de triomf van de matador. De forse slotakkoorden laten een bekronende afsluiting vermoeden. de laatste toon klinkt zacht en melancholisch verder, symbool voor de droevige achtergrond van dit verhaal. Een verhaal met een moraal. Wat met de stier gebeurt in de arena, gebeurt ook met de mens in de wereld. Mensen zonder rechten worden gemarteld, gefolterd, geveld en zelfs afgeslacht zoals dieren. Niet door een matador, maar door verfijnde politie-apparaten en regeringen.


Auteur: Dirk Brossé Arr.: Dirk Brossé Uitgever: De Haske
Duur: 802 seconden Moeilijkheidsgraad: 4 Geen voorbeeld beschikbaar
Luistervoorbeeld
Elegia

Dit ingetogen koraal is een sfeervolle intrede voor uw concert, of ideaal als inspeelwerk voor een wedstrijd. De twee thema's, die van elkaar zijn afgeleid, weven zich geleidelijk aan doorheen de verschillende instrumentgroepen van het orkest en ontwikkelen zich zo tot een majestueus hoogtepunt, om daarna weer langzaam uit te deinen en te eindigen in een introvert slot.


Auteur: Wouter Lenaerts Arr.: Uitgever:
Duur: 0 seconden Moeilijkheidsgraad: Geen voorbeeld beschikbaar
Luistervoorbeeld
Eloise

De eeneiige tweelingbroers Paul en Barry Ryan waren de zonen van de popzangeres Marion Ryan, die in de jaren vijftig veel succes had. Ze werden geboren in oktober 1948.

Paul en Barry werden voorbereid op het sterrenbestaan en vormden al een zangduo voor hun vijftiende verjaardag. In 1965 tekenden ze een contract bij Decca en werden ze op een briljante manier voor het voetlicht gebracht als keurige mode-idolen. Hun eerste singel, Don't bring me your heartaches, bereikte de top 20 van de Britse hitparade, maar hun succes als tweelingartiesten duurde slechts drie jaar. In 1968 begon Barry aan een solocarrière terwijl Paul zich concentreerde op het schrijver- en producerschap. Eloise, een melodramisch gezongen song die stevig was georkestreerd, was een vroege een succesvolle vrucht van deze samenwerking; de song werd in de loop der tijd vertolkt door diverse artiesten, inclusief de legendarische punkband The Damned.


Auteur: Paul Rayn Arr.: Uitgever:
Duur: 360 seconden Moeilijkheidsgraad: 4 Geen voorbeeld beschikbaar
Luistervoorbeeld
Eventide (Song of Liberation)

Eventide (Song of Liberation) heeft als thema de bevrijding van Europa aan het eind van de Tweede Wereldoorlog. Na een gedragen inleiding is de melodie te horen van de in oorlogstijd veel gezongen hymne Abide with Me. Dan volgen er variaties op dit thema, die ten slotte uitmonden in het magistrale slotthema, dat de uiteindelijke bevrijding verbeeldt.


Auteur: Jacob de Haan Arr.: Uitgever:
Duur: 0 seconden Moeilijkheidsgraad: Geen voorbeeld beschikbaar
Luistervoorbeeld
Festive Ouverture


Auteur: Dmitri Shostakovich Arr.: Uitgever:
Duur: 0 seconden Moeilijkheidsgraad: Geen voorbeeld beschikbaar
Luistervoorbeeld
Firestorm

Firestorm werd door Stephen Bulla geschreven voor de "United States Army Band" en op 27 april 1991 in première gebracht. Geschreven in de vorm van een rhapsodie wordt het werk gekenmerkt door de hypnothiserende geluiden van bombardementen. Het middengedeelte van de compositie bestaat uit verschillende elkaar opvolgende "flashbacks". Allereerst wordt op spanningsvolle wijze de zeer levendige sfeer van de markt in Bagdad tot uitdrukking gebracht. Daarna volgt een melodieuze monoloog, die de rust ende onaangetaste schoonheid van het Iraakse platteland van voor de oorlog uitbeeldt.
Volgens Stephen Bulla was de creativiteit, die zich tijdens het werken aan "Firestorm" bij hem ontwikkelde, direct het gevolg van de enorme emoties die de oorlog bij hem losmaakten. De laatste bladzijde van de score sluit met de vermelding "Completed February 26 1991, Kuwait liberated today".


Auteur: Stephen Bulla Arr.: Uitgever:
Duur: 0 seconden Moeilijkheidsgraad: Geen voorbeeld beschikbaar
Geen luistervoorbeeld beschikbaar
Firework!


Auteur: Jan Van De Roost Arr.: Uitgever:
Duur: 0 seconden Moeilijkheidsgraad: Geen voorbeeld beschikbaar
Luistervoorbeeld
Gloria Estafette


Auteur: Gloria Estefan en Enrique Garcia Arr.: Peer Klen Schaars Uitgever:
Duur: 0 seconden Moeilijkheidsgraad: Geen voorbeeld beschikbaar
Luistervoorbeeld
Hora Staccato


Auteur: Grigoras Dinicu Arr.: Peter King Uitgever:
Duur: 0 seconden Moeilijkheidsgraad: Geen voorbeeld beschikbaar
Luistervoorbeeld
Händel in Rock

Tochter Zion van G.F. Händel is een van de mooiste christelijke gezangen die ooit is gecomponeerd. Luc Gistel ging de uitdaging aan om dit muzikale juweeltje op eclectische wijze te arrangeren, waarbij hij zijn voordeel deed met diverse ritmische elementen van moderne muziek. Händel in Rock is een geslaagde combinatie van verschillende stijlen.

Het arrangement begint met het thema in zijn originele vorm en schoonheid, waarna het in popstijl wordt bewerkt. Dan volgt een romantisch deel met een sierlijke en verfijnde melodie. Na een overgang waarin de popstijl weer even naar voren komt, einidgt het stuk met het beginthema.


Auteur: Luc Gistel Arr.: Uitgever:
Duur: 0 seconden Moeilijkheidsgraad: 3 Geen voorbeeld beschikbaar
Geen luistervoorbeeld beschikbaar
Kongolela


Auteur: Jan Magne Forde Arr.: Uitgever:
Duur: 0 seconden Moeilijkheidsgraad: Geen voorbeeld beschikbaar
Luistervoorbeeld
Majestic Solemnity

In dit feestelijk openingswerk van Menno Bosgra, maakt de componist gebruik van enerzijds een fanfare-achtig thema, afgewisseld met een plechtig koraal. Beide thema's worden steeds weer anders geïstrumenteerd, en alle groepen komen om beurten aan bod wat dit werk erg kleurrijk maakt. Aan het einde worden beide thema's met elkaar gecombineerd. Een dynamisch openingswerk voor uw concerten!


Auteur: Menno Bosgra Arr.: Uitgever:
Duur: 0 seconden Moeilijkheidsgraad: Geen voorbeeld beschikbaar
Geen luistervoorbeeld beschikbaar
Majestic Solemnity

In dit feestelijke openingswerk van Menno Bosgra, maakt de componist gebruik van enerzijds een fanfare-achtig thema, afgewisseld met een plechtig koraal. Beide thema's worden steeds weer anders geïnstrumenteerd, en alle groepen komen om beurten aan bod wat dit werk erg kleurrijk maakt. Aan het einde worden beide thema's met elkaar gecombineerd.
Een dynamisch openingswerk voor u concerten!


Auteur: Menno Bosgra Arr.: Uitgever:
Duur: 0 seconden Moeilijkheidsgraad: Geen voorbeeld beschikbaar
Luistervoorbeeld
Marchissimo

Marchissimo kan eenvoudigweg worden gespeeld zoals genoteerd, maar is eigenlijk bedoeld als openingsstuk; het biedt de mogelijkheid om muzikanten een voor een het podium op te laten komen.
Het gaat hiet in feite om drie marsen in één. Het eerste marsthema wordt gepresenteerd door het slagwerk met piccolo, basklarinet en een solotuba. Later voegt een euphonium zich erbij met een contramelodie.
De trombones begeleiden daarna een solofluit en -klarinet, die het tweede marsthema spelen. De overige klarinetten komen erbij en vervolgens wordt het tweede thema opnieuw gespeeld door iedereen op het podium; halverwege voegen de saxofoons zich erbij.
De hoorns introduceren het derde thema, dat meer legato van karakter is. Iedereen is nu op het podium, en dit laatste thema wordt dan ook herhaald door het voltallige orkest. Dan volgt een kort gedeelte met fragmenten van alle thema's, die door het hele orkest heen klinken - en dit leidt naar een tutti waarin alledrie de thema's tegelijk worden gespeeld.


Auteur: Philip Sparke Arr.: Uitgever:
Duur: 0 seconden Moeilijkheidsgraad: 3 Geen voorbeeld beschikbaar
Luistervoorbeeld
Merry-Go-Round

Merry-Go-Round werd in 2001 geschreven, in opdracht van de gemeente Lesquin in Frankrijk, voor het jaarlijkse festival Brass Open aldaar. De gedachte erachter was een stuk te creëren dat bruikbaar zou zijn als"herkenningstune" van het festival. Het is een miniconcert voor harmonieorkest waarin de secties om de beurt aan bod komen. Na een fanfareachtige introductie treden de trompetten als eerste voor het voetlicht, waarbj ze frasen van het hoofdthema afwissselen. Een toonsoortverandering kondigt de saxofoons aan, die een iets vloeiender versie van de melodie spelen. De hoorns en trombones introduceren daarna een tweede thema met een ritmische begeleiding, voordat de klarinetten het hoofdthema hervatten. De volgende variatie wordt gedeeld door de basinstrumenten en de slagwerksectie, waarna het hele orkest het hoorn/trombonethema oppakt tegen de doorlopende passages van het hoger hout in. De terugkerenden openingsfanfare vormt het slot van het stuk.


Auteur: Sparke Ph. Arr.: Uitgever: Anglo Music
Duur: 300 seconden Moeilijkheidsgraad: 3 Geen voorbeeld beschikbaar
Luistervoorbeeld
Miss Saigon

De musical "Miss Saigon", het derde succesvolle project van componist Claude-Michel Schönberg en librettist Alain Boublil na "La Révolution Française" en "Les Misérables", vertoont in meerdere opzichten duidelijke overeenkomsten met Puccini's opera "Madame Butterfly", of liever gezegd: Miss Saigon is een moderne versie van het Butterfly-verhaal, net zoals "West Side Story" een hedendaagse weergave is van de Romeo en Julia tragedie.

In "Miss Saigon" ontmoet Chris, een Amerikaanse marinier, het meisje Kim in een nachtclub in Saigon, tegen het einde van de Amerikaanse interventie in Vietnam, april 1975.
Ze worden verliefd op elkaar en treden al spoedig daarna in het huwelijk. Hun relatie is echter van korte duur: de Amerikaanse marine moet hals over kop Saigon verlaten, en in een spectaculaire scène (met een 'ehte' helicopter op het podium) wordt Chris geevacueerd uit de Ambassade en blijft Kim ontredderd achter. Kim is in verwachting geraakt en na de geboorte van hun zoontje Tam neemt ze de wijk naar Bangkok, in de hoop op een betere toekomst. Hier ontmoet ze Chris opnieuw, maar hun weerzien brengt niet datgene waar ze 3 jaar op gewacht heeft: Chris is inmiddels hertrouwd in de VS, nadat hij zich met moeite van zijn traumatische oorlogservaringen heeft kunnen ontdoen. Na een dramatische confrontatie tussen Kim en Ellen, de vrouw van Chris, eist Kim dat Tam met z'n vader meegaat naar de VS om hem een betere toekomst te kunnen garanderen, waarna ze zich van het leven beroofd.

Net als Puccini gebruikt Schönberg veel oosterse invloeden in zijn muziek, zowel thematisch als qua instrumentatie, om het contrast tussen de twee verschillende culturen te versterken. De muziek is volledig doorgecomponeerd (d.w.z. zonder dialogen) en de talrijke lyrische songs vertonen onmiskenbaar opera-invloeden. ("I am a popsong writer in love with Italian Opera, that's all", aldus Schönberg in een interview).

In deze selectie heb ik me bewust beperkt tot deze "opera-achtige" kant van "Miss Saigon" om een eenheid in stijl te bewerkstelligen. De meer big-bandachtige songs zoals "The American Dream" en "If you want to die in bed" zijn derhalve buiten beschouwing gelaten, temeer daar deze al in andere reeds bestaande selecties aan bod zijn gekomen.
Een bewuste keuze dus, en een zeer persoonlijke, want na "West Side Story" is "Miss Saigon" voor mij het mooiste wat ooit op muziek en op de planken is verschenen!

Johan de Meij


Auteur: C.M. Schönberg / A. Boublil Arr.: Johan De Meij Uitgever:
Duur: 1020 seconden Moeilijkheidsgraad: Geen voorbeeld beschikbaar
Luistervoorbeeld
Mission Impossible


Auteur: Lalo Schifrin Arr.: Toshio Mashima Uitgever:
Duur: 0 seconden Moeilijkheidsgraad: Geen voorbeeld beschikbaar
Luistervoorbeeld
Movie Blockbusters


Auteur: Filmthema's gearrangeerd door Michael Brown Arr.: Uitgever:
Duur: 0 seconden Moeilijkheidsgraad: Geen voorbeeld beschikbaar
Luistervoorbeeld
Music from The Incredibles


Auteur: Michael Giacchino Arr.: Jay Bocook Uitgever:
Duur: 170 seconden Moeilijkheidsgraad: Geen voorbeeld beschikbaar
Luistervoorbeeld
Pirates of the Carribean


Auteur: Klaus Badelt Arr.: John Wasson Uitgever:
Duur: 410 seconden Moeilijkheidsgraad: Geen voorbeeld beschikbaar
Luistervoorbeeld
Portrait of a City

Portrait of a City werd in opdracht gegeven door L'Orchestre d'Harmonie Municipal d'Annemasse (Frankrijk) en Jean-Marc Daviet-de dirigent-ter gelegenheid van het 150jarig bestaan; de première vond aldaar plaats op 1 juni 2002. Hoewel het in de bedoeling van de componist lag om in de muziek iets van de essentie van zijn geboorteplaats Londen weer te geven, zou het stuk bijna elk van de metropolen over de hele wereld kunnen beschrijven. De drie delen weerspiegelen steeds een van de vele kenmerken van deze fascinerende stad.
1.Skyline Zoals in alle grote steden is het in Londen druk. Er wonen mensen van allerlei verschillende rassen en nationaliteiten en er is voor elk wat wils. Met "Skyline" heeft de componist getracht dit veelzijdig aspect van Londen te verklanken-miljoenen mensen met hun eigen wensen en behoeften hebben deze fantastische stad tot hun thuis gemaakt.
2.In Autumn Londen verandert per seizoen van karakter. In het voorjaar kan het er prachtig zijn en in de zomer komen er massa's bezoekers vanuit de hele wereld. In de herfst "In Autumn" kan de stad verrassend verlaten zijn-en dit deel roept het beeld op van een van zijn grote parken op een mistige vroege ochtend in oktober.
3.Downtown In Londen's West End voert het nachtleven hoogtij! Hier zijn honderden restaurants, clubs, bioscopen en theaters te vinden. Overdag is er het winkelpubliek, maar's avonds laat komt dit deel van de stad tot leven wanneer inwoners en toeristen de vele gelegenheden verkennen die het te bieden heeft. "Downtown" geeft dit opwindende stadsdeel muzikaal weer.


Auteur: Sparke Ph. Arr.: Uitgever: Anglo Music
Duur: 540 seconden Moeilijkheidsgraad: 4 Geen voorbeeld beschikbaar
Luistervoorbeeld
Slavonic Dances No. 8


Auteur: Antonin Dvorak Arr.: Robert Longfield Uitgever:
Duur: 0 seconden Moeilijkheidsgraad: Geen voorbeeld beschikbaar
Luistervoorbeeld
Song to the moon - From Rusalka


Auteur: Antonin Dvorak Arr.: Willy Hautvast Uitgever:
Duur: 0 seconden Moeilijkheidsgraad: Geen voorbeeld beschikbaar
Luistervoorbeeld
Soul Bossa Nova


Auteur: Quincy Jones Arr.: Johan Coen Uitgever:
Duur: 0 seconden Moeilijkheidsgraad: Geen voorbeeld beschikbaar
Luistervoorbeeld
Spring Fever


Auteur: Fridrik Karlsson Arr.: Per-Olof Ukkonen Uitgever:
Duur: 0 seconden Moeilijkheidsgraad: Geen voorbeeld beschikbaar
Luistervoorbeeld
Starwars Disco March

John Williams (New York, 1932) is ongetwijfeld de grootmeester van de filmmuziek van de laatste decennia. Zo is hij o.m. de vaste componist voor filmmaker George Lucas, auteur van de succesreeks "Star Wars" waarvan onlangs het laatste luik werd uitgebracht. Arrangeur Ton van Grevenbroek verwerkte het bekende motief heel stijlvol in een vlotte disco mars.


Auteur: John Williams Arr.: Ton van Grevenbroek Uitgever:
Duur: 0 seconden Moeilijkheidsgraad: Geen voorbeeld beschikbaar
Luistervoorbeeld
Summon of the Heroes


Auteur: John Williams Arr.: Paul Lavender Uitgever:
Duur: 0 seconden Moeilijkheidsgraad: Geen voorbeeld beschikbaar
Luistervoorbeeld
The Perfect Storm


Auteur: Arr.: Ralph Ford Uitgever:
Duur: 0 seconden Moeilijkheidsgraad: Geen voorbeeld beschikbaar
Luistervoorbeeld
The phantom of the opera


Auteur: Andrew Lloyd Webber Arr.: Johan de Meij Uitgever:
Duur: 0 seconden Moeilijkheidsgraad: Geen voorbeeld beschikbaar
Luistervoorbeeld
Two Celtic Folksongs

Als een gevolg van de verhoogde interesse in Keltische/Ierse muziek met zijn simpele en muzikale melodiën; is dit een ideaal concertstuk voor beginnende orkesten. Omvat delen van "The maids of Mourne Shore" en "The star of county down".


Auteur: Based on traditional songs Arr.: Lavender Uitgever: Hal Leonard
Duur: 300 seconden Moeilijkheidsgraad: 2 Voorbeeld uit partituur
Geen luistervoorbeeld beschikbaar
Two Tribes

Deze spectaculaire song, gebracht door Frankie goes to Hollywood, is een indrukwekkend stukje muziek, dat door Frank Boonen werd bewerkt. Niet alleen de controversiële lyrics maar ook de onstuitbare rythmische 'groove' maken van dit nummer een niet te missen highlight voor uw concert waarmee u bovendien uw percussiegroep eens in de kijker kan zetten.


Auteur: Gill, O'Cool, Johnson Arr.: Frank Boonen Uitgever:
Duur: 0 seconden Moeilijkheidsgraad: Geen voorbeeld beschikbaar
Geen luistervoorbeeld beschikbaar
Two Tribes

Deze spectaculaire song gebracht door Frankie Goes to Hollywood, is een indrukwekkend stukje muziek dat door Frank Boonen werd bewerkt. Niet alleen de controversiële lyrics maar ook de onstuitbare ritmische 'groove' maken van dit nummer een niet te misse highlight voor uw concert waarmee u bovendien uw percussiegroep eens in de kijker kan zetten.


Auteur: Gill, O'Tool, Johnson Arr.: Frank Boonen Uitgever:
Duur: 0 seconden Moeilijkheidsgraad: Geen voorbeeld beschikbaar
Luistervoorbeeld
Wedding Dance


Auteur: Arr.: Uitgever:
Duur: 0 seconden Moeilijkheidsgraad: Geen voorbeeld beschikbaar
Luistervoorbeeld